Recept: Zdravá bezlepková tortilla z quinoy

Naposledy aktualizováno 20. 5. 2024 autorem lucie

Při brouzdání Instagramem jsme náhodou narazili na recept, který nás okamžitě zaujal svou jednoduchostí a rychlostí přípravy, museli jsme ho vyzkoušet. Tortilla z quinoy nás překvapila, nejenže se opravdu na první pokus povedla a byla extrémně jednoduchá na přípravu, ale moc nám i chutnala.

Můžete si z ní udělat snídani jako snídaňové burrito, hlavní jídlo v podobě enchiladas nebo ji zapéct na mexický způsob. A co víc, vyměňte sušenou cibuli za skořici můžete ji jíst i na sladko. Tento recept na vás určitě nadchne stejně jako nás!

Proč je tortilla z quinoy zdravější?

Tortilla z quinoy je zdravější alternativou ke klasickým pšeničným nebo kukuřičným tortillám hned z několika důvodů. Quinoa je bohatá na bílkoviny, obsahuje všech devět esenciálních aminokyselin, což ji činí kompletním zdrojem bílkovin.

Sleva na kešu

Navíc je bezlepková, což je skvělé pro ty, kdo trpí celiakií nebo se z nějakého důvodu vyhýbají lepku. Quinoa také obsahuje vysoký podíl vlákniny, vitamínů a minerálů, jako jsou hořčík, železo a zinek. Tyto látky podporují zdravou funkci svalů, imunitního systému a celkovou energii těla.

Skladem 129 Kč
„Matka všech zrn! Tak se quinoe přezdívá v Jižní Americe. Ačkoliv vypadá jako semínko, ve skutečnosti se jedná spíše o obilovinu, která je přirozeně bezlepková. Je velice bohatá na proteiny a obsahuje dokonce 2x více vlákniny než ostatní běžné obiloviny. V kuchyni je quinoa vyslovený poklad! Skvěle se hodí jako samostatná příloha například místo rýže. Můžete si ji udělat nasladko i naslano. Překvapivě obě dvě kombinace se ke quinoe hodí. A jak se vlastně quinoa připravuje? Podobně jako rýže. Smíchejte quinou s vodou (přibližně 1 hrnek quinoy s 3 hrnky vody). Přiveďte k varu, poté stáhněte teplotu a nechte 15 až 20 minut vařit. To, že je quinoa hotová poznáte tak, že jednotlivá zrníčka „vystrčí malé ocásky“. My osobně máme nejraději quinou ochucenou citronovou šťávou a zamíchanou do zeleninového salátu. A vy?“
Skladem 39 Kč
„Matka všech zrn! Tak se quinoe přezdívá v Jižní Americe. Ačkoliv vypadá jako semínko, ve skutečnosti se jedná spíše o obilovinu, která je přirozeně bezlepková. Je velice bohatá na proteiny a obsahuje dokonce 2x více vlákniny než ostatní běžné obiloviny. V kuchyni je quinoa vyslovený poklad! Skvěle se hodí jako samostatná příloha například místo rýže. Můžete si ji udělat nasladko i naslano. Překvapivě obě dvě kombinace se ke quinoe hodí. A jak se vlastně quinoa připravuje? Podobně jako rýže. Smíchejte quinou s vodou (přibližně 1 hrnek quinoy s 3 hrnky vody). Přiveďte k varu, poté stáhněte teplotu a nechte 15 až 20 minut vařit. To, že je quinoa hotová poznáte tak, že jednotlivá zrníčka „vystrčí malé ocásky“. My osobně máme nejraději quinou ochucenou citronovou šťávou a zamíchanou do zeleninového salátu. A vy?“
Skladem 89 Kč
Matka všech zrn! Tak se quinoe přezdívá v Jižní Americe. Ačkoliv vypadá jako semínko, ve skutečnosti se jedná spíše o obilovinu, která je přirozeně bezlepková. Je velice bohatá na proteiny a obsahuje dokonce 2x více vlákniny než ostatní běžné obiloviny. V kuchyni je quinoa vyslovený poklad! Skvěle se hodí jako samostatná příloha například místo rýže. Můžete si ji udělat nasladko i naslano. Překvapivě obě dvě kombinace se ke quinoe hodí. A jak se vlastně quinoa připravuje? Podobně jako rýže. Smíchejte quinou s vodou (přibližně 1 hrnek quinoy s 3 hrnky vody). Přiveďte k varu, poté stáhněte teplotu a nechte 15 až 20 minut vařit. To, že je quinoa hotová poznáte tak, že jednotlivá zrníčka „vystrčí malé ocásky“. My osobně máme nejraději quinou ochucenou citronovou šťávou a zamíchanou do zeleninového salátu. A vy?

Proč jíst quinou?

Quinoa je superpotravina, která by neměla chybět v žádném zdravém jídelníčku. Obsahuje více bílkovin než většina obilovin a pseudocereálií, což je důležité pro budování a opravu tkání.

Díky vysokému obsahu vlákniny podporuje zdravé trávení a udržuje dlouhotrvající pocit sytosti, takže je populární při hubnutí. Antioxidanty obsažené v quinoe pomáhají bojovat proti zánětům a oxidačnímu stresu, ano, quinoa je zkrátka zdravá!

100 Kč sleva na první objednávku
Tortilla z quinoy
Tortilla z quinoy

Co jsou pseudocereálie?

Pseudocereálie jsou rostliny, které produkují semena podobná obilovinám a mohou být zpracovávány a používány podobně jako obiloviny, ale botanicky nepatří do čeledi trav (Poaceae), do které patří klasické obiloviny jako pšenice, ječmen nebo rýže. Mezi nejznámější pseudocereálie patří quinoa, pohanka a amarant.

Hlavní charakteristiky pseudocereálií:

  1. Nutriční hodnota:
    • Jsou bohaté na bílkoviny a často obsahují všechny esenciální aminokyseliny, což z nich činí kompletní zdroj bílkovin, na rozdíl od většiny obilovin.
    • Obsahují vysoký podíl vlákniny, vitamínů (například vitamíny skupiny B) a minerálů (jako je železo, hořčík a zinek).
    • Mívají nízký glykemický index, což znamená, že po jejich konzumaci dochází k pomalejšímu a stabilnějšímu uvolňování cukru do krve.
  2. Bezlepkové:
    • Pseudocereálie neobsahují lepek, takže jsou vhodné pro lidi s celiakií nebo pro ty, kdo se vyhýbají lepku.
  3. Univerzální použití:
    • Mohou být použity jako příloha, v salátech, polévkách nebo pečivu. Quinoa například může být použita jako náhrada rýže nebo kuskusu.
    • Jsou vhodné pro přípravu různých jídel, od snídaně po dezerty.
Tortilla z quinoy

Jak se připravuje tortilla z quinoy?

Příprava tortilly z quinoy je opravdu jednoduchá a zvládne ji každý. Quinoa se nejprve namočí, poté scedí a rozmixuje s vodou a kořením. Následně se těsto peče na pánvi jako palačinky. Výsledkem jsou lahodné a zdravé tortilly, které lze využít na mnoho způsobů.

Tortillu z quinoy připravíte na pánvi nebo palačinkovači
Tortillu z quinoy připravíte na pánvi nebo palačinkovači

Tipy na podávání tortilly z quinoy

  • Snídaňové burrito: Naplňte tortillu míchanými vajíčky, avokádem, rajčaty a špenátem.
  • Enchiladas: Naplňte tortilly směsí masa nebo zeleniny, polijte omáčkou a zapečte se sýrem.
  • Na sladko: Vyměňte v těstě cibuli za skořici a přidejte trochu cukru. Potřete tortillu arašídovým máslem a banánem, nebo ji naplňte tvarohem a ovocem.
Tortilla z quinoy jako snídaňové burritto
Tortilla z quinoy jako snídaňové burritto

Nejčastější chyba při přípravě quinoy

Nejčastější chybou při příprave quinoy je nedostatečné proplachování: Quinoa obsahuje saponiny, které mohou mít hořkou chuť. Důkladné propláchnutí před vařením tuto hořkost odstraní.

Jako quinou použít na tortilly?

Nejlepší je použít bílou quinou, která je ze všech druhů nejměkčí a bude se vám nejlépe mixovat.

Co jsou pseudocereálie?

Pseudocereálie jsou rostliny, které produkují semena podobná obilovinám, ale botanicky nepatří do čeledi trav. Mezi nejznámější patří quinoa, pohanka a amarant.

Proč je quinoa zdravější než tradiční obiloviny?

Quinoa je bohatá na bílkoviny, obsahuje všechny esenciální aminokyseliny, je bezlepková a obsahuje vysoký podíl vlákniny, vitamínů a minerálů.

Jak se připravuje tortilla z quinoy?

Quinoa se namočí, scedí a rozmixuje s vodou, sušenou cibulí a solí. Těsto se poté peče na pánvi jako palačinky.

Mohu tortilly z quinoy připravit předem?

Ano, tortilly můžete připravit předem a uchovat je v lednici až na několik dní nebo je zamrazit pro delší skladování.

Jak mohu tortilly z quinoy využít?

Tortilly můžete plnit dle libosti, zapékat, jíst jako snídaňové burrito, hlavní jídlo v podobě enchiladas nebo dokonce na sladko, když do těsta dáte místo cibule skořici a cukr.

    tortilla z bílé quinoy

    Recept: Zdravá bezlepková tortilla z quinoy

    Zdravá bezlepková tortilla z bílé quinoy je naprosto jednoduchá na přípravu, zdravá a neobsahuje lepek. Hodí se na slaná buritta i enchilades, ale při vynechání cibule si je můžete naplnit i na sladko.
    Doba přípravy 5 minutes
    Chod Hlavní chod
    Kuchyně Česká, mexická kuchyně

    Ingredience
      

    • 1+ 1/2 hrnečku quinoy namočená přes noc ve studené vodě nebo hodinku v horké vodě
    • hrneček vody
    • 1 ČL sušené cibule ve sladké variantě skořice a trochu cukru
    • 1 Čl soli

    Postup
     

    • Namočenou quinou scedíte a propláchnete.
    • Rozmixujete quinou s hrnečkem vody, sušenou cibulí a solí do hladké konzistence.
    • Rozpálíte trošku oleje na pánvi na palačinky.
    • Nalijete těsto na pánev a pečete z obou stran, dokud tortilla nezíská zlatavou barvu.
    Klíčové slovo quinoa salát, recept z quinoy, tortilla
    Zkusili jste tento recept?Let us know how it was!

    Děkujeme, že nás čtete ?

    Tento blog pro vás píše tým obchodu s oříšky a zdravou výživou ochutnejorech.cz. Celý nás svět se točí okolo shánění těch nejkvalitnějších surovin – sami z nich naše recepty připravujeme. ? Už jste zkusili naše oříšky?

    lucie
    Jsem od útlého dětství vegetariánka a už více jak 15 let se zajímám o fitness a zdravé stravování. Nejspíš po babičce miluji pečení, kterému jsem propadla v posledních letech. Nejraději vařím veganské recepty a připravuji raw dezerty. Tím, že s manželem hodně cestujeme, miluji cizokrajnou kuchyni. Nejvíce receptů jsem si přivezla z našich cest po Mexiku, USA, Kanadě a Thajsku. Miluji ale i indickou a vietnamskou kuchyni.

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    Hodnocení receptu




    2 Sdílení
    Sdílet
    Tweetnout
    Sdílet
    Pin2